Těstoviny při hubnutí, resp. dietě

Těstoviny patří mezi nejpopulárnější jídla po celém světě. Jejich konzumace při hubnutí je ale už sporná. Těstoviny se však dají připravit na hodně způsobů.

Napříč tomu, že obsahují hodně sacharidů, tak existují způsoby, jak jíst těstoviny a stále zůstat na cestě k ideální hmotnosti. Každý z nás je určitě má rád. Co myslíte jsou těstoviny vhodnou volbou při držení diety na hubnutí?

Těstoviny obsahují

Důležité vitaminy skupiny B, které podporují trávení, nervový systém a antioxidant vitamin E. Dále obsahují pro tělo prospěšné minerály fosfor, vápník, sodík, hořčík, měď a železo.

Celozrnné těstoviny
338 kcal / 100g
celozrnné těstoviny jsou při hubnutí nejvhodnější

Bezvaječné těstoviny
370 kcal / 100g

Pokud těstoviny uvaříte naměkko (tedy delší dobu), mají tu vlastnost, že se postupně zvyšuje jejich Glykemický index a zrychlují vstřebávání obsažených sacharidů. To znamená, že rychleji budete opět cítit hlad.

Jsou těstoviny opravdu vhodné při hubnutí?

Názory odborníků se v tomto tématu rozcházejí … no většina z nich těstoviny při hubnutí doporučuje, ale v jiné podobě než jejich běžně konzumujeme.

V první řadě rozhoduje fakt – jaký druh těstovin si vybereme.

Existuje mnoho druhů těstovin, ale vhodné na hubnutí jsou pouze některé druhy. Nejpopulárnější a běžné jsou bílé, ze kterých si můžeme vybrat vaječné a bezvaječné. Bezvaječné těstoviny jsou lepší volbou, protože neobsahují cholesterol.

Další kritérium výběru vhodnějších těstovin je z jaké mouky jsou vyrobeny. V tomto směru je vhodnější vybrat si těstoviny vyrobené z celozrnné mouky.

Další důležitý fakt při konzumaci těstovin při dietě a hubnutí, je jak velkou porci si dopřejeme a co obsahuje. Určitě víme, že přejídání je jeden s největších problémů, kvůli kterému máme problémy s obezitou a následným hubnutím.

Doporučená velikost porce je přibližně 70 až 100g. Také je důležité jakou přílohu použijeme. Nejvhodnější je použít zeleninu, která dodá vlákninu … Můžete si dopřát i libové maso. Vyloučit byste měli koupeno omáčky, kečup, tatarská omáčka, „tučné“ maso jako klobásy, slanina a pod …

Těstoviny – Výsledná známka na hubnutí – 7 bodů

Nespoléhejte se samozřejmě pouze na těstoviny. Při správném výběru druhu, použití přísad a porci jsou těstoviny vhodné při hubnutí, ale určitě je nedávejte na první místo. Stravu musíte mít vyváženou ve správném poměru vlákniny, sacharidů a bílkovin. Celkově ale samotné těstoviny nemají při hubnutí velkou váhu na úbytek přebytečných kil. Rozhoduje jejich druh, způsob přípravy a příloha.

Jak hodnotíme: 1 bod – nejhorší … .. 10 bodů nejlepší


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněná.